9. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 50-51-52-53-54-55 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 50-51-52-53-54-55 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Din Kültürü Meb Yayınları Ders Kitabı Sayfa 50, 51, 52, 53, 54, 55 2. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

2. Ünite Değerlendirme Çalışmaları

A. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” harfini yazınız.

(D) 1. Allah’tan (c.c.) başka varlıklara O’nun gibi ya da daha fazla değer vermeye şirk denir.
(Y) 2. Kişinin imanını kaybetme endişesi içerisinde olmasına recâ denir.
(D) 3. Kur’an-ı Kerim’de geçen ve Allah’ı (c.c.) tanıtan isimlere Esmâ-i Hüsnâ adı verilir.
(D) 4. İçinde şüphe duymadan Allah’a (c.c.) ve O’nun inanılmasını emrettiği her şeye inananlara mümin adı verilir.
(Y) 5. İslam inanç esasları dogmatiktir, sorgulanamaz ve yorumlanamaz.

B. Yukarıda verilen kelimelerden uygun olanlarıyla cümleleri tamamlayınız.

1. İnsanın yaratılıştan sahip olduğu fiziksel özelliklerle birlikte ahlak, karakter, yaratıcının varlığı ve birliğini tanıyabilme yeteneklerine fıtrat adı verilir.
2. Hz. İbrahim ile bütünleşmiş; şirk ve sapıklığı hiçbir zaman iyi görmeyen, şirke meyletmeyen kişilere hanif denir.
3. Akıl sahibi insanların kendi irade ve istekleriyle seçtikleri, dünya ve ahirette mutluluğa eriştiren ilahi kurallar bütününe din denir.
4. Allah’ın (c.c.) zatında ve sıfatlarında, tek ilah olduğunu, O’nun varlığı ve birliğini kabul etmeye tevhid denir.
5. Hz. Muhammed’e (s.a.v.) ve onun tarafından bildirilen her şeye inanma, doğruluğu konusunda asla şüphe duymamaya iman adı verilir.

C. Aşağıdaki soruları dikkatle okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz.

1. İnsanların kendi hür iradeleriyle kabul ettikleri, hayatlarını yönlendiren düşünce, inanç, ilke ve değerler bütününe din adı verilir.
Bu tanımda dinin;
I. Akıl ve irade sahibi insanlara hitap etmesi
II. Peygamberler aracılığı ile ulaştırılması
III. Hayatı düzenleyen kurallar bütünü olması
IV. Kaynağı ve sahibinin Allah (c.c.) olması
V. İnsanlar için kurtuluş kaynağı olması
özelliklerinden hangilerine değinilmiştir?

A) I, II, IV ve V B) I ve III C) II. III ve IV
D) III, IV ve V E) IV ve V
Cevap: B

2. “Böylece biz İbrahim’e göklerin ve yerin melekûtunu görüp kavrama imkânı veriyorduk ki kesin inananlardan olsun. Gecenin karanlığı onu kaplayınca biryıldız gördü. ‘Rabb’im budur.’ dedi. Yıldız batınca da ‘Batanları sevmem.’ dedi. Ayı doğarken görünce ‘Rabb’im budur.’ dedi. O da batınca ‘Rabb’im bana doğru yolu göstermezse elbette yolunu şaşırmış kimselerden olurum.’ dedi. Güneşi doğarken görünce ‘Rabb’im budur. Zira bu daha büyük.’ dedi. O da batınca dedi ki: Ey kavmim! Ben, sizin (Allah’a) ortak koştuğunuz şeylerden uzağım. Ben, O’nun birliğine inanarak yüzümü, gökleri ve yeri yoktan yaratana çevirdim ve ben müşriklerden değilim.” (En’am suresi, 75-79. ayetler.)
Bu ayetlerden hareketle aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

A) İnanma, insanın doğuştan getirdiği fıtri bir ihtiyaçtır.
B) Hz. İbrahim, sorgulamalar sonucunda tevhid inancına ulaşmıştır.
C) İnsana yaratıcısını bulabilmesi için gözlemleme ve kavrama yeteneği verilmiştir.
D) Yüce Allah’ın varlığı ve birliği bilgisine yalnızca peygamberler aracılığıyla ulaşılabilir.
E) Hz. İbrahim’in doğru inancı bulma süreci gök cisimlerini incelemeyle başlamıştır.
Cevap: D

3. İnsan, Yüce Allah’ın varlığını, birliğini ve emirlerini kabul edip kalbi ile tasdik ettiğinde iman etmiş olur. İmanını dile getirdiğinde ise Müslüman olarak tanınır. İnanan kişiye mümin, Allah’a (c.c.) koşulsuz teslim olan kişiye ise Müslüman denir. İman etmek ve Müslüman olmak arasındaki ayrılmaz ilişki ayette şu şekilde vurgulanmıştır: “Musa dedi ki: Ey kavmim! Eğer Allah’a inandıysanız ve O’na teslim olduysanız sadece O’na güvenip dayanın.”(Yûnus suresi, 84. ayet.) Aşağıdakilerin hangisinde parçaya zıt bir düşünce ifade edilmiştir?

A) İman, Yüce Allah’ın emir ve yasaklarını gönülden benimsemektir.
B) İmanını dile getiren ve davranışlarına yansıtan kişi Müslüman’dır.
C) İman, özünde Yüce Allah’ı tanıma ve tek kabul etme inancına dayanır.
D) Mümin ve Müslüman olmak arasındaki ilişkiye Kur’an-ı Kerim’de değinilmiştir.
E) Kişinin sadece diliyle Allah’a (c.c.) iman ettiğini söylemesi Müslüman olmak için yeterlidir.
Cevap: E

4. “De ki, O Allah (c.c.) birdir. Allah Samed’dir (Her şey O’na muhtaçtır; O, hiçbir şeye muhtaç değildir). O’ndan çocuk olmamıştır. Kendisi de doğmamıştır. Hiçbir şey O’na denk ve benzer değildir.” (İhlâs suresi, 1-4. ayetler.) Bu surede İslam inanç esaslarından hangisi açıklanmıştır?

A) Fıtrata uygundur.
B) Sade ve yalındır.
C) Hür iradeyi esas alır.
D) Tevhid ilkesine dayanır.
E) Kesin delillere dayanır.
Cevap: D

5. “Ey iman edenler! Allah’a, Peygamberine, Peygamberine indirdiği kitaba ve daha önce indirdiği kitaba iman edin. Allah’ı, meleklerini, kitaplarını, peygamberlerini ve ahiret gününü inkâr eden kimse iyice sapıtmıştır.” (Nisa suresi, 136. ayet.) Bu ayette aşağıdakilerden hangisi vurgulanmıştır?

A) İslam inanç esaslarının ayrılmaz bir bütün olduğu
B) İmanın korku ve ümit esasına dayanması gerektiği
C) İslam’ın ifrat ve tefritten uzak bir inanç sistemi olduğu
D) İnanç esaslarının delillerle desteklenmiş bilgiler olduğu
E) Allah ile kul arasında herhangi bir aracıya gerek olmadığı
Cevap: A

D. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. İslam âlimleri tarafından yapılan din tanımlarından birini yazınız.
Cevap
: İslam âlimleri tarafından yapılan din tanımlarından biri şu şekildedir: “Din, insanın Allah’a olan inancını, ibadetlerini, ahlaki değerlerini, toplumsal sorumluluklarını ve yaşam tarzını düzenleyen bir rehberlik sistemidir.”

2. “Her çocuk fıtrat üzere doğar…” (Buhârî, Cenâiz, 92.) hadisinde anlatılmak istenen nedir? Yazınız.
Cevap
: “Her çocuk fıtrat üzere doğar…” hadisi, insanların temel olarak doğuştan Allah’a inanma eğilimine sahip olduğunu ifade eder. İnsanlar, doğduklarında Allah’ın varlığına ve birliğine içgüdüsel olarak eğilimli olurlar. Bu hadis, insanların inançlarını saf ve temiz bir şekilde doğuştan getirdiklerini vurgular.

3. İman ve İslam arasındaki ilişkiyi kısaca açıklayınız.
Cevap
: İman ve İslam arasındaki ilişki şöyle açıklanabilir: İslam, bir din olarak Allah’a inanan insanların bu inançlarını pratik hayatta uyguladıkları bir yaşam tarzını ifade eder. İman, Allah’a inanmak anlamına gelirken, İslam, bu inancın yaşamın her alanında pratiğe dökülmesini ifade eder. İman, inançların kalpte bulunmasını içerirken, İslam, bu inançların ahlaki değerlere, ibadetlere, toplumsal sorumluluklara ve yaşam tarzına yansıtılmasını gerektirir.

4. İslam’ın inanç esaslarının özelliklerinden beş tanesini yazınız.

a. Tevhid inancı: Allah’ın birliğine ve tek ilah olduğuna inanmak.
b. Ahiret inancı: Ölümden sonra bir hesap günü ve ahiret hayatına inanmak.
c. Peygamberlere inanç: Allah’ın peygamberler aracılığıyla insanlara ilettiği mesajları kabul etmek.
d. Kitaplara inanç: Allah’ın kutsal kitaplarına (Kur’an gibi) inanmak.
e. Melek inancı: Allah’ın meleklerini kabul etmek ve onların görevlerine inanmak.

5. Nisa suresi, 136. ayette değinilen inanç esaslarını listeleyiniz.

a. Allah’a inanmak,
b. Meleklerine inanmak,
c. Kitaplarına inanmak,
d. Peygamberlerine inanmak,
e. Ahiret gününe inanmak.

BULMACA

Kelimeleri uygun yerlere yerleştirerek bulmacayı çözünüz.

Soldan Sana

(GÖBEKLİTEPE) 3. Şanlıurfa’da bulunan, 12000 yıl öncesine uzanan bir tapınak merkezinin bulunduğu arkeolojik alandır.
(HAYAT) 5. Allah’ın (c.c.) diri olması anlamındaki sıfatı.
(CİBRİL) 7. İmanın ve İslam’ın şartlarının öğretildiği hadise verilen ad.
(İSLAM) 10. Allah tarafından peygamberler aracılığıyla insanlara gönderilmiş ve son halini Hz. Muhammed (s.a.v.) ile bulmuş ilahi dindir.
(HAVF) 11. Korku anlamına gelen, kişinin imanını kaybetme endişesi içerisinde olması.
(İMAN) 13. Emin olmak, güvenmek, gönülden bağlanmak anlamlarına gelen kavram.
(RECA) 14. Kişinin ne kadar çok hata işlemiş olursa olsun samimi bir şekilde tövbe etmesi durumunda bağışlanacağı ümidinde olması.
(TEFRİT) 16. Bir işi ciddiye almayacak şekilde davranmak.

Yukarıdan Asağı

(DOGMA) 1. Belli bir konuda insanlar tarafından ileri sürülen bir görüşün sorgulanamaz bir gerçek olarak kabul edilmesidir.
(TEVHİD) 2. Allah’ın (c.c.) varlığı ve birliği inancına denir.
(ESMAİHÜSNA) 4. Allah’ın (c.c.) güzel isimlerine denir.
(İLİM) 6. Allah’ın (c.c.) her şeyi bilmesi anlamındaki sıfatı.
(İFRAD) 8. Bir şeyi aşırı abartmak.
(HANİF) 9. Şirk ve sapıklığı hiçbir zaman iyi görmeyen, şirke meyletmeyen kişiye denir.
(FITRAT) 12. İnsanın yaratılıştan sahip olduğu fiziksel özelliklerle birlikte ahlak, karakter, yaratıcının varlığı ve birliğini tanıyabilme yeteneklerine denir.
(DİN) 15. İnsanların kendi hür iradeleriyle kabul ettikleri, hayatlarını yönlendiren düşünce, inanç, ilke ve değerler bütününe denir.

236
2
28
0
4
191
537
👍
👎
😍
😥
😱
😂
😡
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan, isimsiz ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Eğitim Sistem yapılan yorumlardan sorumlu değildir.