9. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Ders Kitabı Sayfa 51-52-53-54-5556 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Ders Kitabı Sayfa 51-52-53-54-5556 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Meb Yayınları Peygamberimizin Hayatı 2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Sayfa 51, 52, 53, 54, 55, 56 Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme

A. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere doğru sözcüğü yazınız.
1. Kureyşlileri birleştirip Kâbe hizmetlerini düzene koyan Kusay Peygamberimizin(s.a.v.) baba tarafından dördüncü dedesidir.
2. Hz. Muhammed(s.a.v.), 571 yılında Mekke’de doğmuştur.
3. Peygamber Efendimiz dört yaşına kadar sütannesi Halime ve ailesinin yanında kalmıştır.
4. Resulullah(s.a.v.), gençliğinde birçok Mekkeli gibi geçimini sağlamak için ticaret ile meşgul olmuştur.
5. Hz. Muhammed(s.a.v.) ile Hz. Hatice ilk çocuklarına Kasım adını vermişlerdir.
6. Gençliğinden itibaren güvenilir bir kişi olarak tanınan Peygamberimize(s.a.v.) Mekkeliler el-emin lakabını vermiştir.

B. Aşağıdaki açık uçlu soruların cevabını ilgili alana yazınız.
7. Toplumdaki konumları itibarıyla Hz. Peygamber’in atalarının ortak özelliği nedir?
Hz. Peygamber'in atalarının ortak özelliği, toplumdaki konumları itibarıyla Arap kabilesi Kureyş'e mensup olmalarıdır. Bu, Hz. Muhammed'in soyunun saygın bir kabileden geldiği ve toplumda itibarlı bir konuma sahip olduğunu gösterir.

8. Abdülmuttalib’in on oğlu olursa birisini Allah’a(c.c.) kurban edeceğine dair adakta bulunmasının sebebi nedir?
Babası Abdülmuttalib, Zemzem Kuyusu'nu yeniden ortaya çıkarıp onarması sırasında Kureyş kabilesinin diğer eşrafı tarafından rencide edilmiş ve o tarihte Hâris'ten başka oğlu olmadığı için müdafaasız kalmıştı. Bu sebeple, on erkek çocuğa sahip olduğu takdirde birini kurban etmeyi adamıştı.
Sorunun detaylı cevabına ulaşmak için tıklayınız

9. Hz. Muhammed(s.a.v.) ile dedesi Abdülmuttalib arasında nasıl bir ilişki vardır?
Peygamberimizin (s.a.v.) dedesi Abdülmuttalib'in desteği ve sevgisi, onun peygamberlik görevine adım atmasında büyük bir rol oynadı ve bu özel ilişki, İslam'ın başlangıcında önemli bir etki yarattı.

10. Hilfü’l-Fudûl topluluğunun kuruluş amacı nedir?
Hilfü'l-Fudûl'un kuruluş amacı, toplumda adaleti, dürüstlüğü teşvik etmek ve haksızlığa karşı çıkmak olarak özetlenebilir. Bu topluluk, insanlar arasındaki dayanışmayı artırmak ve toplumsal refahı iyileştirmek için kurulmuştur.
Sorunun cevabına ulaşmak için tıklayınız

11. Hz. Peygamber’in ticaret ahlakı ile ilgili bir örnek veriniz.

12. Hz. Peygamber hangi olay üzerine hakemlik yapmıştır sorunun cevabına ulaşmak için tıklayınız
13. Kırk yaşına yaklaştığı sıralarda Hz. Peygamber’in insanlardan uzaklaşmayı arzu etmesinin sebepleri nelerdir?
Kırk yaş, insanın tekâmül ettiği bir yaştır. Kabiliyet ve istidatların olgunlaştığı, karakteristik melekelerin yerli yerine oturduğu bir çağdır. Bu yaşta Hz. Peygamer (asm) için, bir yandan gelen ilahî mesajları alabilecek bir durum hasıl olmuş, bir yandan da davet ve tebliğin zorluklarını göğüsleyebilecek bir konum söz konusudur.

14. Allah Resulü’nün(s.a.v.) Hira’da tefekkürle geçirdiği süre boyunca yaşadığı olağanüstü hâller nelerdir sorunun cevabına ulaşmak için tıklayınız

C. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz.
15. “Mekke’de yaşanan büyük bir kıtlık zamanında sahip olduğu tüm imkânlarıyla halkın yardımına koşmuştu. Şehrin önde gelenlerini de darda olan insanlara yardım etmeye çağırmıştı.”
Yukarıdaki paragrafta bahsedilen kişi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Abdülmuttalib
B) Fihr b. Mâlik
C) Şeybe
D) Kusay b. Kilab
E) Hâşim b. Abdimenaf

16. Aşağıdakilerden hangisi Arapların yeni doğan çocukları sütannelere vermelerinin sebeplerinden değildir?
A) Çocukların şehir merkezlerinde büyümelerini sağlamak
B) Çocukların dili en güzel konuşanlardan öğrenmelerini sağlamak
C) Çocukların Mekke’nin sıcak ikliminden uzakta büyümelerini sağlamak
D) Çocukları çöl şartlarına karşı dayanıklı yetiştirmek
E) Çocukları havası temiz bir ortamda büyütmek

17. Hz. Peygamber’in iki yaşından sonra tekrar sütannesiyle gönderilmesinin sebebi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Peygamberimizin(s.a.v.) annesinin hastalanması
B) Mekke’deki salgın hastalık tehlikesi
C) Peygamberimizin(s.a.v.) sütannesiyle kalmak istemesi
D) Abdülmuttalib’in ölüm döşeğinde olması
E) Mekke’de kıtlık yaşanması

18. “Ey Kureyş topluluğu! Vallahi başınıza öyle bir iş gelmiştir ki artık üstesinden gelemezsiniz. Muhammed, daha gençken aranızda en hoşnut olduğunuz, en doğru sözlü ve en fazla güvendiğiniz kimse idi. Nihayet saçlarına ak düşüp olgunlaştığında size bu getirdiğiyle gelince siz ona sihirbaz dediniz. Hayır! Vallahi o sihirbaz değildir.”
İslam düşmanlarından Nadr b. Hâris’in yukarıdaki sözlerinden çıkarılabilecek en kapsamlı yargı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Müşrikler Hz. Peygamber’i sihirbazlıkla suçlamışlardır.
B) Müşrikler gençliğinde Hz. Peygamber’e güvenirlerdi.
C) Müşrikler Hz. Peygamber’in tebliğine karşı çıkmışlardır.
D) Müşrikler tebliğe karşı çıkarken bile Hz. Peygamber’in ahlaki üstünlüğünü kabul etmişlerdir.
E) Müşrikler üstesinden gelemeyecekleri için Hz. Peygamber ile mücadeleden vazgeçmişlerdir.

19. Aşağıdakilerden hangisi Peygamber Efendimizin güvenilir bir insan olduğunu gösteren örneklerden birisidir?
A) Akrabalarını koruyup gözetmesi
B) Düşküne, fakire yardım edip muhtaçların ihtiyaçlarını karşılaması
C) Hicret esnasında kendisine emanet edilen eşyaları sahiplerine teslim etmesi için Hz. Ali’yi görevlendirmesi
D) Kendisiyle muhatap olan bir insanı unutmayıp karşılaştığında ona ikramlarda bulunması
E) Hz. Hatice’nin vefatından sonra onun arkadaşlarını arayıp sorması

20. Hz. Hatice’nin Peygamber Efendimiz ile evlenmek istemesinde Peygamberimizin (s.a.v.) aşağıdaki özelliklerinden hangisi etkili olmuştur?
A) Soyu
B) Zenginliği
C) Fizikî özellikleri
D) Sosyal konumu
E) Ahlakı

21. Peygamberimizin(s.a.v.) Hira’da geçirdiği günlerle ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A) Peygamberimiz(s.a.v.) Hira’da inzivaya çekilerek yeni bir uygulama başlatmıştır.
B) Peygamberimiz(s.a.v.) Hira’ya tefekkür etmek için gitmiştir.
C) Peygamberimiz(s.a.v.) Hira’da bazen günlerce kalmıştır.
D) Hira günleri sürecinde Hz. Hatice Peygamberimize(s.a.v.) destek olmuştur.
E) Peygamberimiz(s.a.v.) özellikle Ramazan aylarında Hira’ya gitmiştir.

“Kur’an’ın ilk inen surelerinde yer alan Peygamberimize(s.a.v.) ‘Şüphesiz sen büyük bir ahlak üzeresin.ʼ (Kalem suresi, 4. ayet.) şeklindeki ilahî hitap, şu iki anlamı içermektedir.
1. İlk inen surelerden olması hasebiyle bu ayet-i kerime, Hz. Peygamber’in risalet öncesinden beri büyük bir ahlaka sahip olduğunu ifade eder.
2. Hâl-i hazırda olduğu gibi ilerleyen zaman diliminde de büyük bir ahlak üzere olacağını, aynı minval üzere devam edeceği murat edilir. Nitekim başka bir ayette ‘... Şüphesiz ki sen dosdoğru bir rehberlik üzeresin.ʼ (Zuhruf suresi, 43. ayet.) buyrulmuştur.
Cibril ile ilk karşılaşmasının ardından yaşadığı korku ve endişeler sonucu başından geçen bu ilk tecrübenin verdiği telaş ve heyecanla yorganına bürünen Hz. Peygamber vefakâr eşine kendisine bir şeyler olmasından korktuğunu söyleyince Hz. Hatice onu ‘Hayır, Allah seni asla utandırmaz! Çünkü sen akraba ilişkilerini sürdürür, doğru söyler, güçsüzü yüklenir, yoksulun ihtiyacını karşılar, misafirini ağırlar ve mazlum hak sahiplerine yardım edersin!ʼ diyerek teselli etmekteydi. Risalet öncesi kırk yıllık hayatında çevresi tarafından ‘Muhammedü’l-Eminʼ olarak tanınan Hz. Peygamber, risalet öncesinde ve sonrasında en büyük destekçisi eşi tarafından da bu ahlaki niteliklerle tanıtılmaktadır. Aslında Hz. Hatice’nin bu ifadeleri hem ayette zikredilen ‘azim ahlakʼ ifadesinin açılımı hem de mekârimi ahlakın en önemli unsurlarıdır.” (Bünyamin Erul, Sîret Tetkikleri, s. 289-290.)
22, 23 ve 24. soruları yukarıdaki metne göre cevaplayınız.

22. “Şüphesiz sen büyük bir ahlak üzeresin.” (Kalem suresi, 4. ayet.) ayetinin anlamından hareketle bu özelliğin Hz. Peygamber’in tebliğ görevine katkısını yorumlayınız.

23. Hz. Hatice’nin Hz. Muhammed’i(s.a.v.) teselli ederken sarf ettiği sözleri eşine ve tebliğe destek açısından yorumlayınız.

24. Hz. Hatice’nin Hz. Peygamber’in erdemlerini sıralarken dikkat çektiği özelliklerden hangisi toplumsal karşılık bakımından diğerlerinden farklıdır?
A) Misafiri ağırlamak
B) Mazluma yardım etmek
C) Akrabalık ilişkilerini sürdürmek
D) Doğru sözlü olmak
E) Yoksula yardım etmek

660
186
256
86
106
156
660
👍
👎
😍
😥
😱
😂
😡
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan, isimsiz ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Eğitim Sistem yapılan yorumlardan sorumlu değildir.